Friday, July 19, 2002

این نظریه را که واردات خودروهای خارجی، بحران بیکاری را در پی خواهد داشت، بنده دربست قبول دارم! چراکه با واردات خودروهای جدید و ارزان قیمت کسی سراغ پیکان و خودروهای داخلی نخواهد رفت که به دو روش باعث افزایش بیکاری خواهد شد: 1. به تعطیلی کشیده شدن خطوط تولید خودروهای داخلی که چند هزار نفر را از کار بیکار خواهد کرد و 2. مهمتر از روش پیشین باعث بیکاری تعداد بسیار زیادی، شاید صدها هزار نفر از تعمیرکاران محترم خواهد شد. این قشر عظیم از تعمیرکاران خودرو که در پی نیاز روزافزون جامعه به تخصص آنها!! در چندین سال گذشته رشد عظیمی داشته‌اند با ورود خودروهای خارجی که معمولا کمتر از پیکان داخلی نیاز به آچارکشی! و تعمیرات از جنس پیکانی دارند، از کار بیکار خواهند شد و خدا آن روز را نیاورد!!!

Thursday, July 18, 2002

براساس شنیده‌ها، امسال به میمنت و مبارکی جناب آقای دکتر قهرمان مسئولیت برگزاری کنفرانس سالانه زیست‌شناسی- بخش گیاهی را بر عهده گرفته‌اند. ایشان که از زمان تاسیس این انجمن چندان میانه خوبی با آن نداشته‌اند از امسال گویا تصمیم گرفته‌اند طور دیگری برخورد نمایند. خدا آخر وعاقبت ما را با این بازیها به خیر گرداناد!

برخی از سایتهای ایرانی که خدمات خود را به ایرانیان داخل ایران ارائه می‌دهند، مانند ندا نت اصرار دارند که سایت آنها به زبان انگلیسی باشد. انگار که زبان رسمی مملکت انگلیسی است! حالا مگر از شأن و اعتبارشان کم می‌شود که مطالب سایت خودشان را با زبان شیرین پارسی ارایه کنند.