Tuesday, June 25, 2002

مژده به ایرانیان عزیز که با این نخبگانی که امور را در دست گرفته‌اند راهی تا رسیدن به رفاه و پیشرفتهای شگرف اقتصادی باقی نمانده است! خبر ایسنا را درباره تسهیلاتی که دولت فخیمه برای خودروسازان در نظر گرفته است، بخوانید. آخر در کجای دنیا اینچنین نخبگانی را می‌توانید پیدا کنید. از جیب ملت به خودروسازان پاداش داده می‌شود اگر بچه‌های خوبی باشند و کارهایی را که باید، لطف نموده و تا حدودی انجام دهند. حقا که اقتصاد علم "تقسیم جو برای الاغ است" و بس!!
هر آدم عاقلی که سرش به تنش بیارزد می‌داند که این راهی که آقایان در پیش گرفته‌اند به ترکستان هم نمی‌رسد. اگر یک روده‌ی راست در شکم دولتمردان بود و ریگی در کفششان نبود، در این زمینه می‌توانستند خیلی راحت و با استفاده از ابزاری به نام "مالیات بر خودروهای پرمصرف" تولید خودروهای کم‌مصرف را تشویق و در نهایت از تولید خودروهای پرمصرف و ناامنی مانند پیکان (با مصرف بیش از 15 لیتر بنزین بدبوی کثیف! در هر یکصد کیلومتر) جلوگیری نمایند. با این روش هم درآمد دولت افزایش پیدا می‌کرد و هم به کنترل آلودگی کمکی می‌شد، همان کاری که این دولتهای از خدا بی‌خبر لائیک بدبخت!! انجام می‌دهند.

Monday, June 24, 2002

باز هم زمین‌لرزه جان عده‌ای دیگر از هموطنان ما را گرفت. امروز با خود فکر می‌کردم که درواقع نبود مدیریت توانا، ناآگاهی و سوء تدبیر است که در کشورهایی نظیر کشور ما جان افراد را می‌ستاند نه زمین لرزه‌هایی مانند این که در کشوری مانند ژاپن شاید چند مجروح برجای بگذارد. در کشوری که ورود خبرنگاران به منطقه آسیب دیده مزاحمت تلقی شود، نباید انتظار احداث بناهای مقاوم در برابر زمین‌لرزه را داشت. خبر ایسنا را درباره طرز برخورد مسئولین با مردم و خبرنگاران بخوانید تا متوجه منظورم بشوید. هر از چندگاهی که چنین حوادث تلخی رخ می‌دهند شعارپراکنی درباره احداث بناهای مقاوم آغاز می‌شود، ولی پس از اندک زمانی همه چیز به فراموشی سپرده می‌شود و روز از نو روزی از نو.