Friday, October 24, 2003

تا حالا هیچ دقت کردید که سایتهای ایرانی بسیار حجیمتر از سایتهای خارجی هستند؟ البته این حجیم بودن نشانه ی پرمحتوا بودن نیست بلکه برعکس نشانه کم محتوا بودن آنهاست. مدیران این سایتها چون توانایی ارایه ی خدمات و یا اطلاعات را ندارند تمام همت خود را صرف ایجاد طرحهای گرافیکی سنگین می کنند که مثلا "بله ما هم می تونیم" به عنوان نمونه این سایت شورای عالی انفورماتیک را نگاه کنید . حتی اگر شما با ADSL یا cable به اینترنت دسترسی داشته باشید باز هم در نگاه کردن به این صفحات دچار مشکل خواهید شد. چرا که سرورهای اینگونه سایتها خود با سرعت نه چندان بالایی به اینترنت متصل هستند. و من در عجبم از طراحان این سایتهای وطنی که به جای پرداختن به محتوای قابل استفاده فقط به ظاهر سایتشان توجه دارند.
مشکل تجارت الکترونیک آنگونه که در ایران در بوق و کرنا می کنند نبود کارتهای اعتباری نیست. بلکه مشکل از نبود دیدگاههای درست در میان مدیران است. در کجای دنیا اول مدیر را انتخاب می کنند بعد به زور به وی آموزش مدیریت و فناوری اطلاعات و ... می دهند. تا جاییکه بنده دیده ام برای انتخاب مدیر یا کارمند شرایطی می گذارند و هرکس آن شرایط را داشت انتخاب می کنند برای مثلا فلان پست. نه اینکه مدیران را با شرایطی که اصلا با شرح وظایف آن پست مدیریتی همخوانی ندارد انتخاب می کنند و بعد به این فکر می افتند که حالا باید به این مدیر فلان مهارتها را هم یاد بدهیم.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home